W momencie tworzenia strony internetowej kluczową sprawą jest stworzenie domeny Twojej firmy. Będzie ona adresem internetowym pod którym znajdować się będzie Twoja strona. Domena posłuży także do stworzenie skrzynek email. Jakie ma więc znaczenie wybór domeny oraz jej nazwa?

Wybór domeny to wybór dość indywidualny. Każdy może stworzyć sobie praktycznie taki adres na jaki may ochotę, oczywiście jeśli jest dostępny. Warto pamiętać o tym że adres naszej domeny ma jednak znaczenie. Wybierając nasza nazwę domeny zwróćmy uwagę aby była on przyjazna dla oka, krótka, była hasłem naszej firmy albo sprzedawanej przez nas usługi. Dla przykładu agencja reklamowa na której stronie jesteś ma domenę www.raven.pl, w końcu znajdujesz się na stronie firmowej Agencji Reklamowej Raven. Oczywiście równie dobrze można by stworzyć domenę np. www.agencjareklamowaraven.pl ale jak ławo zaobserwować przykład pierwszy jest zdecydowanie bardziej przyjazny. Rozszerzenia domen

Rozszerzenia domen

Możliwości rozszerzeń domeny (czyli tego co znajduje się po kropce) jest dość spora i sukcesywnie rośnie. Oto kilka przykładów:

  • domeny funkcjonalne (np. .edu, .org, .net),
  • domeny narodowe (np. .pl, .fr, .du) i międzynarodowe (np. .eu),
  • regionalne (np. .beskidy.pl, .kepno.pl),
  • polskie domeny funkcjonalne (np. .com.pl, .biz.pl).

Pośród tych rozszerzeń nie łatwo o zakłopotanie. Warto pamiętać że idealnym rozwiązaniem jest gdy wybieramy końcówkę naszej domeny bazując na przeznaczaniu oraz zasięgu działania naszej firmy. Firma działająca na rynku lokalnym może z powodzeniem używać domeny regionalnej. Jeśli nasza firma za obszar działania ma całą Polskę, końcówka .pl wydaje się być odpowiednia. Jeśli natomiast nasza firma to dość spore przedsiębiorstwo o zasięgu międzynarodowym, instytucja lub korporacja, końcówka .com. eu. Będzie pasować najlepiej.

Jaka domenę powinienem wybrać?

Zastanówmy się, jaka domena powinna być odpowiednia dla nas, oraz jakie cech powinna posiadać:

  • Domena powinna być łatwa do zapamiętania, innymi słowy krótka, kojarząca się z profilem firmy, lub jej nzawą.
  • Domena powinna posiadać już znaną końcówkę, taką jak np. .pl, .com, .eu, .net, .biz itd.
  • Warto zadbać aby domena była oryginalna i odróżniała się od konkurencji.

Jeśli sami wybieramy nasza domenę warto się w tym miejscu zastanowić i wybrać coś odpowiedniego. Nasz domena, będzie przecież nam towarzyszyć przez okres działalności firmy. Zła domena może sprawić ze nasz firma nie będzie odpowiednio postrzegana i wyróżniona na tle konkurencji. Jeśli mamy problem i nie wiemy jaką domenę wybrać, najlepiej zgłosić się do fachowca, który w tej kwestii doradzi i pomoże. Zachęcamy do współpracy.